Direct naar de inhoud van deze pagina

Klantcontactmedewerker

Titel:
Klantcontactmedewerker
Plaats:
Oosterhout
Categorie:
Coördineren & regelen (bv. evenementen), Financieel & juridisch
Geschikt voor:
onbetaalde hulp van een vrijwilliger
Tijdsbesteding:
regelmatig
Bekeken:
334 keer
Tip anderen via:

Beschrijving van de vraag

Als klantcontactmedewerker verwerk je administratief de aanvraag na een huisbezoek en zet deze verder in gang als die is goedgekeurd. Je hebt regelmatig contacten met scholen, verenigingen, winkeliers, maar ook met je collega intermediair, die het huisbezoek aflegt, en niet in de laatste plaats telefonisch contact met het gezin zelf natuurlijk.

Stichting Leergeld is een particuliere regionale organisatie met uitsluitend vrijwilligers. De klantcontactmedewerker is mede verantwoordelijk voor de uitvoering en afhandeling van aanvragen voor ondersteuning aan kinderen. Dat zijn kinderen in de leeftijd van 4 tot 18 jaar uit gezinnen, die vanwege gebrek aan financiële middelen niet mee kunnen doen met hun leeftijdgenootjes. Wij werken in de gemeente Aalburg, Dongen, Drimmelen, Geertruidenberg, Gilze en Rijen, Oosterhout, Werkendam en Woudrichem.

Wat doet Leergeld?
Leergeld helpt – als laatste vangnet – kinderen, zodat ze kunnen meedoen. Leergeld maakt het mogelijk dat kinderen mee kunnen doen door de kosten (of een gedeelte daarvan) direct te betalen aan de school, de club of de leverancier van spullen. En nog iets: Ouders doen via de website een aanvraag bij Leergeld en een Leergeld vrijwilliger gaat daarna bij de ouders thuis op bezoek.

Wat mag je als vrijwilliger verwachten?
- Een prettige werkomgeving in een gezellig team van mensen met uiteenlopende achtergrond met hetzelfde idee: kinderen te helpen die (tijdelijk) niet zonder een steuntje in de rug kunnen.
- Voldoening als je alles op z’n plek hebt kunnen laten vallen; het kind kan beginnen met wat hij/zij graag wil doen of je een korte mail krijgt dat ze zo blij zijn met hun fiets of laptop.
- Een door de belastingdienst toegestane vrijwilligersvergoeding.

Welke uitdagingen kom je in de functie tegen?
- Niet iedereen beheerst de Nederlandse taal goed.
- Ouders begrijpen de regelingen van gemeentelijke-/zorginstanties niet altijd.
- Ouders hebben hun administratie niet helemaal op orde.
- De organisatie rond de aanvraag loopt soms minder soepel.
- Wisselend aantal aanvragen afhankelijk van het seizoen.

Wat verwachten wij van jou?
- Enthousiasme om iets voor een andere te willen betekenen.
- Werkervaring met computers en telefoongesprekken.
- Empathisch vermogen om je te verplaatsen in de situatie van deze ouders en kinderen.
- Creatief zijn en geduld hebben.
- Minimaal twee dagdelen per week beschikbaar zijn.
- Voor enige tijd je willen binden aan Leergeld West-Brabant Oost.

Voel je je aangesproken voor de functie klantcontactmedewerker? Stuur dan een bericht. Geef even aan wanneer je wel/niet bereikbaar bent. Je krijgt altijd een terugkoppeling!

  • Deze vraag is geplaatst door een organisatie
  • De vraag van Charlotte is bekeken door de helpdesk
  • Deze persoon staat ingeschreven op Oosterhoutvoorelkaar
  • Charlotte is eerder via deze website geholpen
Laat Charlotte weten dat je interesse hebt Stuur een bericht
Liever telefonisch contact? Toon telefoonnummer
Geplaatst door:
Profielfoto van Charlotte
Geplaatst op 08.01.2019
60% profielsterkte
Bedankt voor het melden