Direct naar de inhoud van deze paginacsrf
Oosterhoutvoorelkaar

Vacatures secretariaat IVN Mark & Donge

Na acht jaar hangt de secretaris van IVN Mark & Donge haar “ papieren en digitale pen” aan de wilgen. Halverwege 2025 valt het doek en het bestuur is daarom opzoek naar drie enthousiaste vrijwilligers, liefst op korte termijn, zodat de taken zorgvuldig kunnen worden overgedragen. Het secretariaat omvat een aantal taken, die wel de nodige tijd vragen, maar ook beslist veel voldoening geven. In het kader van die behoorlijke tijdsinvestering hebben we de secretariaat taken opgesplitst en onderverdeeld in drie Beheeronderdelen, die dus door drie verschillende personen kunnen worden ingevuld. 1. Secretariaat Beheer: Agenda’s uitschrijven en notuleren voor AB (Algemeen Bestuur) vergaderingen (6x per jaar), voor het Werkgroepen Overleg (WGO)(2x per jaar) en voor de Algemene Leden Vergadering (ALV) 1x per jaar. Deelnemen aan de genoemde vergaderingen. 2. Secretariaat Beheer: Mail- en telefoonverkeer. Binnenkomende e-mails en beperkt aantal telefoontjes beantwoorden, of doorzetten naar de betreffende bestuursleden / werkgroepen / externe instanties. Tijdsinvestering: Zo mogelijk, dagelijks de mailbox checken, dit in eigen tijd en je hoeft er de deur niet voor uit. 3. Secretariaat Beheer: Lief en Leed. Het (mede) organiseren van de Nieuwjaarsbijeenkomst, het werkgroepen overleg en eenmalige activiteiten. De jaarlijkse jubilarissen benaderen en hun attenties regelen, die dan tijdens de ALV worden aangeboden. Namens de vereniging felicitaties, of condoleances versturen. Heb je een “groen” hart, draag je de natuur een warm hart toe, is een van genoemde Beheertaken iets voor jou, dan is dit de kans om een bijdrage te leveren aan onze prachtige vereniging. Wil je meer weten over één van de Beheertaken neem dan contact op met de huidige secretaris. Marjan Horn Secretaris IVN Mark & Donge tel: [telefoonnummer verborgen] [e-mailadres verborgen]

Lees meer
structureel

Dommelbergen

Administratie & receptie
Bestuur & organisatie

Beschrijving

Na acht jaar hangt de secretaris van IVN Mark & Donge haar “ papieren en digitale pen” aan de wilgen. Halverwege 2025 valt het doek en het bestuur is daarom opzoek naar drie enthousiaste vrijwilligers, liefst op korte termijn, zodat de taken zorgvuldig kunnen worden overgedragen. Het secretariaat omvat een aantal taken, die wel de nodige tijd vragen, maar ook beslist veel voldoening geven.
In het kader van die behoorlijke tijdsinvestering hebben we de secretariaat taken opgesplitst en onderverdeeld in drie Beheeronderdelen, die dus door drie verschillende personen kunnen worden ingevuld.

1. Secretariaat Beheer: Agenda’s uitschrijven en notuleren voor AB (Algemeen Bestuur) vergaderingen (6x per jaar), voor het Werkgroepen Overleg (WGO)(2x per jaar) en voor de Algemene Leden Vergadering (ALV) 1x per jaar.
Deelnemen aan de genoemde vergaderingen.

2. Secretariaat Beheer: Mail- en telefoonverkeer. Binnenkomende e-mails en beperkt aantal telefoontjes beantwoorden, of doorzetten naar de betreffende bestuursleden / werkgroepen / externe instanties.
Tijdsinvestering: Zo mogelijk, dagelijks de mailbox checken, dit in eigen tijd en je hoeft er de deur niet voor uit.

3. Secretariaat Beheer: Lief en Leed. Het (mede) organiseren van de Nieuwjaarsbijeenkomst, het werkgroepen overleg en eenmalige activiteiten. De jaarlijkse jubilarissen benaderen en hun attenties regelen, die dan tijdens de ALV worden aangeboden. Namens de vereniging felicitaties, of condoleances versturen.

Heb je een “groen” hart, draag je de natuur een warm hart toe, is een van genoemde
Beheertaken iets voor jou, dan is dit de kans om een bijdrage te leveren aan onze prachtige vereniging.
Wil je meer weten over één van de Beheertaken neem dan contact op met de huidige secretaris.

Marjan Horn
Secretaris IVN Mark & Donge
tel: [telefoonnummer verborgen]
[e-mailadres verborgen]

Praktische informatie

Tijd

Wekelijks 2 tot 3 uur

Locatie

Dommelbergen

Impact

Voor wie

Volwassenen

Impactgebied
Duurzaamheid & milieu
Sociaal & welzijn
Categorie
Administratie & receptie
Bestuur & organisatie
Marjan
60% profielsterkte

Over Marjan

Marjan is secretaris bij de Natuurvereniging Mark&Donge. Een prachtige, groene vereniging met meerdere werkgroepen. Eén daarvan is de werkgroep Grijs, Groen en Gelukkig, waar zij zelf ook aan deelneemt en per seizoen met een natuurkoffer een bezoek brengt aan een zorginstelling. Daarnaast is zij secretaris van De Heemkundekring De Heerlijkheid in Oosterhout (HKO). Naast het secretariaat, ook redactielid van het kwartaalblad "De Heerlijkheid" betrokken bij de educatiewerkgroep en de Seniorenkoffer, waar zorginstellingen mee bezocht worden. Aan de hand van zo'n koffer worden, samen met de ouderen, herinneringen opgehaald.

  • Deze vraag is gecheckt door de helpdesk
  • Marjan is ingeschreven op Oosterhoutvoorelkaar sinds 31-01-2019
  • Meerdere positieve matches gemaakt
  • 2 aanbevelingen ontvangen
Marjan treedt namens het digi-taalhuis op als tussenpersoon voor personen die het Nederlands nog niet voldoende machtig zijn. Op deze manier is het prettig om als hulpverlener in contact te komen met de hulpvrager.
Henk

Bekijk meer van IVN Mark & Donge

Vacature secretariaat IVN Mark & Donge

Vacature secretariaat IVN Mark & Donge
Dommelbergen
Wekelijks · 3 tot 4 uur
IVN Mark & Donge
Na acht jaar hangt de secretaris van IVN Mark & Donge haar “ papieren en digitale pen” aan de wilgen. Halverwege 2025 valt het doek en het bestuur is daarom opzoek naar drie enthousiaste vrijwilligers, liefst op korte termijn, zodat de taken zorgvuldig kunnen worden overgedragen. Het secretariaat omvat een aantal taken, die wel de nodige tijd vragen, maar ook beslist veel voldoening geven. In het kader van die behoorlijke tijdsinvestering hebben we de secretariaat taken opgesplitst en onderverdeeld in drie Beheeronderdelen, die dus door drie verschillende personen kunnen worden ingevuld. 1. Secretariaat Beheer: Agenda’s uitschrijven en notuleren voor AB (Algemeen Bestuur) vergaderingen (6x per jaar), voor het Werkgroepen Overleg (WGO)(2x per jaar) en voor de Algemene Leden Vergadering (ALV) 1x per jaar. Deelnemen aan de genoemde vergaderingen. 2. Secretariaat Beheer: Mail- en telefoonverkeer. Binnenkomende e-mails en beperkt aantal telefoontjes beantwoorden, of doorzetten naar de betreffende bestuursleden / werkgroepen / externe instanties. Tijdsinvestering: Zo mogelijk, dagelijks de mailbox checken, dit in eigen tijd en je hoeft er de deur niet voor uit. 3. Secretariaat Beheer: Lief en Leed. Het organiseren van de Nieuwjaarsbijeenkomst / De jaarlijkse jubilarissen benaderen en hun attenties regelen, die dan tijdens de ALV worden aangeboden / Namens de vereniging felicitaties, of condoleances versturen. Heb je een “groen” hart, draag je de natuur een warm hart toe, is een van genoemde Beheertaken iets voor jou, dan is dit de kans om een bijdrage te leveren aan onze prachtige vereniging. Wil je meer weten over één van de Beheertaken neem dan contact op met de huidige secretaris. Marjan Horn Secretaris IVN Mark & Donge tel: [telefoonnummer verborgen] [e-mailadres verborgen]

Vacature secretaris IVN Mark & Donge

Vacature secretaris IVN Mark & Donge
Dommelbergen
Wekelijks · 3 tot 4 uur
IVN Mark & Donge
Na acht jaar hangt de secretaris van IVN Mark & Donge haar “ papieren en digitale pen” aan de wilgen. Halverwege 2025 valt het doek en het bestuur is daarom opzoek naar een enthousiaste vrijwilliger, liefst op korte termijn, zodat het secretariaat zorgvuldig kan worden overgedragen. Het secretariaat omvat een aantal taken, die wel de nodige tijd vragen, maar ook beslist veel voldoening geven. Je werkt samen met vier andere bestuursleden en hebt contact met de diverse werkgroepen en hun coördinatoren, die onze vereniging kent. Heb je een “groen” hart, ga je graag om met mensen die de natuur ook een warm hart toedragen, houd je van organiseren en plannen, dan is dit je kans om een je bijdrage te leveren aan onze prachtige vereniging. Wil je meer weten, wat het takenpakket van de secretaris inhoudt, neem dan contact op met de huidige secretaris. Marjan Horn Secretaris IVN Mark & Donge tel: [telefoonnummer verborgen] [e-mailadres verborgen]

Anderen bekeken ook

Kom jij met ons de zaak op Stelten zetten?

Kom jij met ons de zaak op Stelten zetten?
Oosteind
Wekelijks · 2 tot 4 uur
Speelgoedmuseum #Young
Speelgoed & Carnavalsmuseum Op Stelten, gevestigd in het voormalige schoolgebouw aan de Zandheuvel, is op zoek naar jongeren die met hun frisse ideeën nieuw elan aan het museum kunnen geven. Vaak wordt een taak bij het speelgoedmuseum als saai voor jongeren bestempeld, maar het ligt er maar aan wat je er zelf van maakt! #Awesome We willen dat onze collectie aantrekkelijk is voor elke generatie. Je ziet bij ons dus niet alleen het speelgoed van je opa en oma, of van je vader en moeder, maar we proberen zoveel mogelijk om ook voor jou herkenbaar speelgoed te etaleren. Wil jij je skills vergroten door bij ons ervaring op te doen? Wil jij ook ons nieuwe dingen leren? Daar zijn veel mogelijkheden voor. Als jij bij ons vrijwilligerswerk komt doen, kun je bezoekers ontvangen en rondleiden. Je krijgt hiervoor een interne opleiding. Je kunt meewerken aan alle voorkomende taken in het museum café, maar jouw ideeën zijn ook nodig bij het opzetten en uitvoeren van tentoonstellingen en projecten. Een of twee keer per week een paar uurtjes beschikbaar hiervoor? Of misschien kun je wel af en toe, maar niet elke week? Dat geeft niks. Je bent altijd welkom om te helpen. Meld je snel aan. Je maakt er mensen blij mee en de opgedane ervaring staat goed op je CV. Kom uit je comfortzone en probeer eens iets anders! Neem snel contact met ons op, zodat we kunnen bezien van welke taak jij en wij het meest plezier zult beleven! Deze vacature is geschikt voor het nieuwe project #YOUNG (Vrijwillig Traineeship). Ben jij tussen de 16 & 27 jaar en ben jij nieuwsgierig naar wat dit project te bieden heeft? neem dan contact op met Oosterhoutvooelkaar voor meer informatie en verdere toelichting. En …., ben je al wat ouder of zelfs op leeftijd, maar heb jij er ook zin in gekregen om ons te komen versterken? Schroom dan niet! Natuurlijk zijn we ook blij als jij wat vrije tijd aan het museum wilt besteden. Je komt in een team terecht met gezellige collega’s.

Maak jij het gezellig in de Huiskamer?

Maak jij het gezellig in de Huiskamer?
Oosteind
Wekelijks · 2 tot 10 uur
Buurthuis Oostquartier
Na of tijdens activiteiten in het Oostquartier komen leden van verenigingen en clubs graag even een kopje koffie of een pilsje drinken in de Huiskamer. Jouw voornaamste taak als barmedewerker is ze daarvan te voorzien en met ze af te rekenen. Een gezellig praatje en belangstelling voor hun activiteiten hoort erbij. Na afloop ruim je alles weer netjes op. Op dit moment zijn we vooral op zoek naar barmedewerkers voor de donderdagmiddag en de maandagmiddag en -avond. Maar ook andere dagen zijn mogelijk en de werktijden zijn altijd in overleg. Natuurlijk word je ingewerkt en zo nodig leren we je tappen. Daarna werk je in principe alleen en ben jij er verantwoordelijk voor om de gebruikers van het Oostquartier een gezellige pauze of nazit te bezorgen. Twee keer per jaar organiseren we een bijeenkomst voor alle vrijwilligers. Dan worden jullie in het zonnetje gezet.

Help gevluchte kinderen door spel & beweging

Help gevluchte kinderen door spel & beweging
Overal
Wekelijks · 3 tot 5 uur
TeamUp
Wil jij écht iets betekenen voor gevluchte kinderen en jongeren? Als vrijwilliger bij TeamUp begeleid je sport- en bewegingsactiviteiten waarmee je structuur, plezier en steun brengt in hun leven. Deze activiteiten helpen hen spelenderwijs omgaan met emoties zoals angst, boosheid en verdriet. Voordat je start, volg je een tweedaagse training, zodat je goed voorbereid aan de slag kunt. Samen met een enthousiast team ga je wekelijks op een vast moment naar een opvanglocatie (azc) bij jou in de buurt. TeamUp is een programma van Save the Children en is ontwikkeld samen met UNICEF Nederland en War Child. Jouw werkzaamheden Je maakt deel uit van een enthousiast, internationaal team van vrijwilligers en professionals. Elke week begeleid je sport- en bewegingsactiviteiten voor kinderen en jongeren (6-18 jaar) op een azc. De activiteiten hebben altijd een thema en doel, zoals vriendschap, samenwerking of respect. Door er wekelijks voor hen te zijn, bouw je een vertrouwensband op. Je zorgt voor structuur, plezier en verbinding. Kinderen en jongeren voelen zich bij jou gehoord, gezien en gesteund. Ondertussen krijg je goede begeleiding vanuit ons en volop kansen om jezelf verder te ontwikkelen. Daarnaast heb je een signalerende rol. Je leert hoe je zorgwekkend gedrag herkent en verwijst kinderen waar nodig naar gespecialiseerde zorg. Dit ben jij: • Je bent 21 jaar of ouder (vanwege het werken met kinderen en jongeren werkt t/m 18 jaar). • Je hebt ervaring met het organiseren van activiteiten voor kinderen en jongeren of relevante werkervaring. • Je bent een afgeronde opleiding (of bent nog studerend) in pedagogiek, onderwijs, social work of sport, spel en beweging. • Je bent ongeveer 4 uur per week beschikbaar vanaf ongeveer 14:00 uur (dag en tijd verschillen per locatie). • Je bent voor een langere periode beschikbaar, stabiliteit is essentieel voor deze kwetsbare groep. Werken met kinderen of jongeren? TeamUp werkt met kinderen (6 – 14 jaar) en jongeren (14-18 jaar). Voor beide groepen zoeken we vrijwilligers met specifieke kwaliteiten: - Kinderen: je bent geduldig, zorgzaam en speels. Je helpt hen in hun ontwikkelen en samenwerking. - Jongeren: je bent energiek, standvastig en inlevend. Je gebruikt sport om hen te motiveren en te betrekken. Heb jij een voorkeur of wil je hier meer over weten? Overleg dit gerust met onze recruiters. Wat bieden wij? • De kans om direct iets te betekenen voor gevluchte kinderen en jongeren. • Praktische trainingen in het geven van de activiteiten en het werken met gevluchte kinderen en jongeren. • Een plek in een internationaal, professioneel en enthousiast team. • Counseling- en stressmanagementsessies. • Vrijwilligersevenementen om ervaringen uit te wisselen. • Een reiskostenvergoeding en vergoeding van eventuele onkosten. • De mogelijkheid om werkervaring op te doen in dit vakgebied en je verder te ontwikkelen; Solliciteer nu! Wil jij het verschil maken, ben je sportief en pas je in het profiel? Solliciteer dan snel. We nemen zo snel mogelijk contact met je op. De veiligheid van kinderen en jongeren staat bij TeamUp voorop. We accepteren geen enkele vorm van misbruik. Dit onderwerp komt aan bod in onze werving- en selectieprocedures. TeamUp wordt mede mogelijk gemaakt door het Fonds voor Asiel, Migratie en Integratie (AMIF).

Maatje gezocht voor een gezellig praatje..

Maatje gezocht voor een gezellig praatje..
Oosteind
Wekelijks · 2 tot 4 uur
Lydia
Ik zoek een maatje die met mij gezellig een praatje wil maken maar ook eventueel naar een museum of tentoonstelling gaat. Samen thuis koffie of thee drinken en praten over de dingen van het leven vind ik ook leuk.

Burenruzie zoekt bemiddelaars, iets voor jou?

Burenruzie zoekt bemiddelaars, iets voor jou?
Den Hout, Dommelbergen, Dorst, Oosteind, Oosterheide, Oosterhout-Centrum, Slotjes, Strijen, Vrachelen, West
Maandelijks · 5 tot 15 uur
Buurtbemiddeling Oosterhout en Geertruidenberg
Kun jij goed luisteren, ben je betrokken, empathisch en wil je mensen graag helpen? Zoek je vrijwilligerswerk met flexibele uren? Dan is Buurtbemiddeling iets voor jou! Buurtbemiddelaars helpen ruziënde buren om weer met elkaar in gesprek te komen. Meld je nu aan als vrijwillig buurtbemiddelaar en volg gratis de 3-daagse basistraining buurtbemiddeling via Surplus. Buurtbemiddeling kost je gemiddeld 5 tot 15 uur per maand (of meer als je dat zou willen) en je uren zijn flexibel inzetbaar. Je krijgt als vrijwilliger, naast de basistraining, jaarlijks meerdere verdiepingstrainingen aangeboden en je ontvangt een reis- en telefoonkostenvergoeding. Je komt in een leuk en enthousiast team van ruim 20 vrijwilligers met een grote diversiteit in leeftijd en ervaring. We zijn op zoek naar vrijwilligers voor de gemeente Oosterhout. Geïnteresseerd? Of heb je vragen? Neem dan contact op met Karin, coördinator buurtbemiddeling Oosterhout

Vervoerders decor musical The Pirate Queen

Vervoerders decor musical The Pirate Queen
Dommelbergen
26-05-2025 en 1 meer · 2 tot 4 uur
Stichting NoNonsense
Stichting NoNonsense voert op 29 en 30 mei de musical The Pirate Queen op in theater De Bussel in Oosterhout. Wij zoeken mensen met een vrachtwagen die ons decor zouden willen vervoeren op maandag 26 mei en weer terugbrengen op 30 mei.
(kleine) groepen

Medewerker Helpdesk Voedselhulp

Medewerker Helpdesk Voedselhulp
Breda noord-west, Chaam, Etten-Leur, Made, Quirijnstok, Rijen, Terheijden, Zevenbergen
Wekelijks · 4 tot 8 uur
Rode Kruis Regio Zuid - (Brabant / Zeeland / Limburg)
Het Rode Kruis helpt mensen die net buiten de boot vallen bij andere initiatieven en toch moeite hebben om iedere dag een gezonde maaltijd op tafel te zetten, met boodschappenkaarten. Er is helaas een grote groep mensen die geen toegang heeft tot reguliere hulp. Dat kan bijvoorbeeld zijn omdat het inkomen van deze mensen net een paar euro te veel is of omdat ze hun administratie door alle financiële stress niet helemaal op orde hebben. Voor het uitdelen van boodschappenkaarten werken we samen met lokale partners. Die lokale partners zijn bijvoorbeeld stichtingen, maatschappelijke organisaties en wijkcentra. Dit zijn hulporganisaties die voelsprieten hebben in de wijk/regio en nauw contact hebben met mensen in voedselnood. Ben jij iemand met een passie voor mensen en wil je iets betekenen voor het Rode Kruis in West-Brabant? Wij zoeken een enthousiaste vrijwillige medewerker voor onze Helpdesk! Wat ga je doen? Jij bent het eerste aanspreekpunt voor hulpvragers uit onze regio die contact zoeken met het Rode Kruis voor voedselhulp in de vorm van boodschappenkaarten. Je beantwoordt hun vragen en helpt hen op weg door ze informatie te geven over de mogelijkheden en door ze te verbinden aan de juiste persoon in het sociale veld. Je handelt kleine vragen van hulpvragers zelfstandig af en voert een screening met nieuwe hulpvragers uit. Wat breng je mee? Jij: - communiceert vriendelijk en duidelijk - hebt bij voorkeur een achtergrond als hulpverlener (verpleegkundige, maatschappelijk werker) - bent toegankelijk en staat open voor de diversiteit van onze hulpvragers - zorgt voor een warme overdracht van de hulpvrager naar partnerorganisaties  - voert licht administratieve taken uit om de structuur van de helpdesk te bewaken  - kan per gemeente een overzicht maken de netwerkpartners - bent voor 4-8 uur per week beschikbaar (liefst voor 3 maanden of langer) - hebt goede kennis van MS Office en je bent niet bang om in online systemen te werken Wat bieden wij jou? - Een enthousiast team in Breda of Tilburg met zowel vrijwilligers als beroepskrachten waar jouw inzet écht het verschil maakt - De mogelijkheid om jouw sociale vaardigheden in te zetten en uit te breiden - Vergoeding van eventuele reiskosten en tijdens je werkzaamheden ben je verzekerd Wil jij bijdragen aan ons team? Klik op onderstaande knop 'Ik wil helpen' en laat een korte motivatie achter. Het Rode Kruis zoekt enthousiaste en gemotiveerde vrijwilligers en laat zich niet leiden door culturele achtergrond, genderidentiteit, geloofsovertuiging, geaardheid of leeftijd. 

Grime/haar musicalshows Stichting NoNonsense

Grime/haar musicalshows Stichting NoNonsense
Oosterhout-Centrum, Vrachelen
28-05-2025 en 2 meer · 3 tot 18 uur
Stichting NoNonsense
Stichting NoNonsense zoekt mensen die graag onze leden mooi (of soms lelijk) maken voor onze musicals. We spelen in Theater de Bussel in Oosterhout op 28, 29 en 30 mei 2025 vier verschillende shows. 28 mei 20.00-21.15 uur Er was eens... door de Musicalyoungs (12-15 jaar) 29 mei 11.30-12.30 uur Griezelen door de Musicalkiddies (8-12 jaar) 29 mei 15.00-16.00 uur Gruwelen door de Musicalkiddo's (8-12 jaar) 29 mei 19.00-21.30 uur, 30 mei 14.00-16.30 uur en 30 mei 19.00-21.30 uur The Pirate Queen door alle leden van Stichting NoNonsense (8-60 jaar). Wij zoeken mensen die de leden willen grimeren/make-uppen en hun haren willen doen, overeenkomstig met de stijl van de musical. Dit mag ook als stage of voor studiepunten zijn. Eventueel al inzet tijden onze uitvoering NoNonsense laat van zich horen op 26 januari 2025 in het Belcrumhuis in Breda en tijdens het repetitieweekend met alle leden op 5 en 6 april in de Mienushal in Oosterhout. Al eens meekijken tijdens een repetitie in Rijen is ook mogelijk. Wil je ons helpen? Neem contact met ons op. Kijk voor meer informatie over de musical op [website verborgen]. Mailen kan ook: [e-mailadres verborgen]
MaS
(kleine) groepen

Financieel Administratief Ondersteuner

Financieel Administratief Ondersteuner
Strijen
Wekelijks · 4 tot 8 uur
Over Rood
Over Rood is op zoek naar een financieel administratief medewerker die zijn/haar kennis en ervaring wil inzetten om zelfstandige ondernemers te helpen. Als financieel administratief medewerker ondersteun je de cliënten van onze trajectmanagers om de administratie op orde te brengen. Je geeft deze ondernemers overzicht en inzicht in hun administratie en eventuele schulden. Je helpt ze de draad weer op te pakken. Je werkt vanuit huis of vanuit een van onze 21 landelijke vestigingen, die je kunt vinden op onze website. Functieomschrijving Als financieel administratief medewerker ondersteun je ondernemers in het doorlopen van een hulptraject binnen Over Rood. Je helpt ondernemers met hun administratie en hebt waar nodig in samenwerking met de cliënt contact met de boekhouder, schuldeisers, curatoren en/of de belastingdienst. Wij zijn op zoek naar meerdere vrijwilligers die zich min. 4 uur per week in willen zetten voor een waardevolle bijdrage aan de Nederlandse economie en een gezond ondernemersklimaat, waarin voor hen ook ondersteuning is in lastige tijden. Het betreft een onbetaalde functie, onkosten worden vergoed. Wat bieden wij jou? • Ruimte om je talent en ervaring in te zetten voor anderen binnen een professionele en snel groeiende, landelijke vrijwilligersorganisatie • Leren van elkaar en uitwisselen van kennis, zodat je jezelf kunt blijven ontwikkelen en je op de hoogte blijft van actuele ontwikkelingen • Diverse interne trainingen in het kader van administraties, ondernemersbelastingen, schuldhulp en ondernemersprogramma’s • Maatschappelijk betrokken collega’s die samen met jou hun kennis, ervaring en kracht inzetten om echt het verschil te maken voor onze cliënten. Wat vragen wij van jou? • Je vindt het leuk om je administratieve vaardigheden in te zetten voor mensen die daar veel profijt van hebben, zoals het wegwerken van achterstallige administratie, het maken van schuldoverzichten en het opstellen van doeltreffende budgetplannen. • Je hebt kennis van financiën, administraties en de verschillende belastingsoorten voor ondernemers • Je spreekt de taal van de ondernemer en begrijpt dat ondernemerschap soms lastig kan zij • Je bent nauwkeurig met cijfers en je kunt goed overweg met Excel • Je bent in staat te prioriteren, te structureren en te analyseren Welke opleiding en ervaring vragen wij? MBO werk- en denkniveau. Kennis van en ervaring met het opzetten, invoeren en controleren van administraties is een pluspunt. Je bent cijfermatig onderlegd, maar ook vertrouwenwekkend en kun je je goed inleven in de problematiek, de mentale situatie en de levensomstandigheden van cliënten, zonder daarbij emotioneel betrokken te raken. Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is een vereiste.

Trajectmanager bij Over Rood

Trajectmanager bij Over Rood
Strijen
Wekelijks · 4 tot 8 uur
Over Rood
Meld je aan als trajectmanager bij Over Rood (vrijwilligerswerk) Maak jij het verschil voor ondernemers die kampen met financiële problemen? Deze ondernemers maken zich zorgen over de toekomst en overwegen soms te stoppen als zelfstandige. Ze zoeken (vaak te laat) hun weg in de warrige wereld van de hulpverlening, maar vinden niet de oplossing naar een bestaan met voldoende financiële zekerheid. Wil jij ze helpen door een gelijkwaardige gesprekspartner te zijn, die met ze meedenkt en ze kan begeleiden naar een financieel gezonde toekomst? Wat ga je doen als vrijwilliger? Je begeleidt ondernemers in het doorlopen van een hulptraject via Over Rood. De doelstelling van ieder traject is dat de cliënt zélf aan de slag kan om zijn problemen op te lossen en te werken aan een financieel gezonde toekomst. Geen enkel traject is echter hetzelfde. Soms is de hulpvraag puur financieel-administratief, terwijl andere ondernemers behoefte hebben aan ondersteuning op het gebied van de bedrijfsvoering. Jij deelt jouw kennis en ervaring met je cliënt en helpt hem om structuur en overzicht te krijgen in zijn bedrijfsvoering. Je helpt bij lastige keuzes. Je bent sparringpartner en biedt een luisterend oor. Je haalt ondernemers uit een negatieve spiraal en helpt ze de draad weer op te pakken. Gemiddeld begeleid je 5 tot 10 cliënten per jaar, met een tijdsbesteding van ongeveer 4 uur per week. Je werkt vanuit huis of vanuit een van onze 21 landelijke vestigingen, die je kunt vinden op onze website. Wat levert het jou op? Naast de waardering van cliënten en voldoening in je werkzaamheden heb je de mogelijkheid om, met je kennis en ervaring, een waardevolle bijdrage te leveren aan de Nederlandse economie en een gezond ondernemersklimaat. Je ontmoet maatschappelijk betrokken collega’s die net zoals jij hun kennis, ervaring en kracht inzetten om echt het verschil te maken voor onze cliënten. Je hebt een zelfstandige functie, waarin je je eigen tijden kunt bepalen en je kunt rekenen op deskundige en professionele ondersteuning van de organisatie Over Rood. Je krijgt een degelijke en leerzame interne opleiding en een (ruime) onkostenvergoeding. Wie is Over Rood? Over Rood is een landelijke vrijwilligersorganisatie, die al ruim 10 jaar ondernemers helpt om weer overzicht en inzicht in hun financiën te krijgen. Jaarlijks worden meer dan 6000 ondernemers met succes geholpen. Over Rood telt 20 vestigingen verspreid over het land, die worden geleid door vestigingsmanagers. Inmiddels zetten ruim 200 vrijwilligers hun ervaring en kennis in om collega’s belangeloos te helpen. Niet door de problemen over te nemen, maar door te coachen en samen te werken, met als doel is voor te zorgen dat de ondernemer weer op eigen kracht aan een schuldenvrije toekomst kan werken. Empathisch, onbevooroordeeld en laagdrempelig zijn kernwaarden van Over Rood. Over Rood groeit snel. Steeds meer ondernemers doen een beroep op de organisatie of worden doorverwezen door de gemeente en andere instanties. Dat vraagt om meer menskracht. Herken jij jezelf in het profiel van een trajectmanager bij Over Rood? • Je hebt kennis en ruime ervaring als zelfstandig ondernemer, directeur, operationeel manager of bedrijfsleider. Ervaring met de schuldenproblematiek is een pré. • Je deelt graag je kennis en ervaring en vindt het een uitdaging om mensen in hun eigen kracht te krijgen. • Je hebt kennis van en ervaring met het managen/coachen/aansturen van (groepen) mensen. • Je bent empathisch en kunt je goed inleven in de problematiek, de mentale situatie en de levensomstandigheden van de cliënt, zonder daarbij emotioneel betrokken te raken. Je hebt het begrip en geduld en past je aan aan het tempo van de cliënt. • Je hebt hbo/universitair werk- en denkniveau en beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift. Meld je aan als vrijwilliger bij Over Rood door een bericht te sturen. We nemen dan graag contact met je op.