REACH Brand storytellers
Het verhaal van REACH
Vrijwilligersorganisatie Oosterhoutvoorelkaar (OVE) kwam voor een uitdaging te staan, toen corona in het voorjaar Oosterhout bereikte. In korte tijd veranderden de hulpvragen en al snel werden er allerlei initiatieven ontwikkeld, aangepast aan de veranderende vraag. Vrijwilligers startten onder andere een maaltijdservice en OVE ontwikkelde, samen met anderen, allerlei activiteiten om de vraag op te vangen. Het was een hele uitdaging om, met een beperkt budget, in korte tijd publiciteit te geven aan de verschillende acties.En toen kreeg OVE een aanbod van REACH; een Oosterhouts bureau dat zich, door middel van communicatie, richt op het maken van verbindingen tussen bedrijven, hun klanten en hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. De band was snel gesmeed en REACH verzorgde belangeloos de communicatie rondom de coronahulp.

Vanaf nu verhalen….
Ook nu Nederland de adem opnieuw inhoudt over het verloop van de besmettingscijfers, helpt REACH onder andere om de vormgeving van deze column te verzorgen. Menno Verheij van REACH daarover: ”Wij hadden dit voorjaar wat meer ruimte in de agenda en wilden beslist niet stilzitten. We besloten de vrijgekomen tijd, in te zetten voor OVE, omdat zij vrijwilligers en hulpvragers aan elkaar weten te koppelen. De samenwerking met OVE is heel prettig. Ik zou het andere ondernemers willen aanraden. In Oosterhout worden zoveel initiatieven ontwikkeld op het gebied van vrijwilligerswerk. Er is altijd een manier waarop jouw bedrijf die initiatieven kan ondersteunen.”