Direct naar de inhoud van deze pagina
Oosterhoutvoorelkaar logo
Hoofdmenu overslaan
  • Menu bekijken
    • Aan de slag
      • Voor aanbieders
        • Zoek vragen
        • Plaats aanbod
        • Nieuwste activiteiten
      • Voor vragers
        • Plaats vraag
        • Zoek aanbieders
        • Veilig en betrouwbaar
      • Voor professionals
        • Plaats vraag
        • Zoek aanbieders
        • Handige tips
        • Tips vacature schrijven
      • Hoe het werkt
        • Hoe het werkt
        • Veelgestelde vragen
        • Contact
      • Voor vervoer
        • Ik heb vervoer nodig
        • Ik wil chauffeur worden
    • Vrijwilligerswerk
      • Vrijwilligerswerk
        • Hoe het werkt
        • Vrijwilligerstest
        • Collectieve verzekering
        • Cursussen & Workshops
      • ANWB Automaatje
        • Ik heb vervoer nodig
        • Ik wil chauffeur worden
        • Ervaringsverhaal van Piet
        • Ervaringsverhaal Margreet
      • Vrijwilligerswerk voor jongeren
        • Vrijwilligerswerk voor jongeren
        • vacatures voor jongeren
        • Ervaring Zinzi
        • Ervaring Rosalinde
        • Ervaring Megan
    • Centrum voor wonen & welzijn
      • centrum voor wonen & welzijn
        • Informatie over het centrum
        • Diensten
        • Contact en openingstijden
        • Veelgestelde vragen
    • Contact
      • Contact
        • Contact
        • Over ons
    • Facebook
    • Twitter
    • Nieuwsbrief
  • Oosterhoutvoorelkaar logo
  • Aanmelden
  • Inloggen of inschrijven op de website
Oosterhoutvoorelkaar logo
Menu sluiten
  • Nederlands
  • English
  • العربية

Veelgestelde vragen Mijzo

Medewerkers van Mijzo in het centrum voor wonen & Welzijn

Mijzo wordt benaderd door cliënten, mantelzorgers en familieleden met vragen rond wonen, zorg en ondersteuning. Wij denken mee over alles wat te maken heeft met herstel, behandeling, wonen bij Mijzo of zorg aan huis. Bijvoorbeeld: hoe je zorg of behandeling kunt aanvragen, welke ondersteuning mogelijk is bij zelfstandig wonen, welke voorzieningen er zijn in woonzorglocaties, én wat te doen bij tijdelijke opvang of logeerzorg.

Hieronder staan een aantal voorbeelden van vragen die vaak voorkomen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact op, we helpen je graag verder.

1. Hoe kan ik personenalarmering regelen?

Personenalarmering met professionele opvolging is geen standaard onderdeel van het dienstenpakket van Mijzo. De wijkverpleegkundige kan indien nodig hiervoor een indicatie stellen.

Heb je géén indicatie maar wil je wel personenalarmering, dan kun je altijd kiezen voor alarmering met sociale opvolging. Je kunt hiervoor contact opnemen met organisaties die deze dienst aanbieden. MobileCare is hiervoor een samenwerkingspartner van Mijzo. Bij MobileCare schakelt de zorgcentrale afhankelijk van de zorgvraag jouw eigen contactpersoon in, óf bij een noodsituatie 112.Met deze link kun je je eenvoudig digitaal aanmelden voor sociale alarmering bij MobileCare. Let op dat je de gegevens goed invult.

Vragen?
Je kunt voor algemene informatie over personenalarmering contact opnemen met het zorgloket van jouw gemeente of met Mijn Zorgadvies van Mijzo via 0162 58 20 90. Wil je meer informatie over personenalarmering van MobileCare, neem contact op met hun klantenservice: 020-3080231.

2. Ik heb interesse in een aanleunwoning (seniorenpluswoning), eventueel met hulp van de thuiszorg/wijkverpleging. Hoe kom ik hiervoor in aanmerking? 

In een seniorenpluswoning blijf je zelfstandig wonen, eventueel met zorg aan huis. Vanuit deze woning kun je uiteraard gebruikmaken van de diensten en voorzieningen in onze wooncentra. Seniorenpluswoningen rondom onze woonzorglocaties zijn eigendom van de plaatselijke woningcorporaties. Heb je interesse in een woning? Dan is het noodzakelijk dat je ingeschreven staat bij de desbetreffende woningcorporatie. 

3. Ik wil graag thuiszorg/wijkverpleging. Hoe kom ik hiervoor in aanmerking?

Je kunt contact opnemen met Mijn Zorgadvies. Zij brengen je in contact met een wijkverpleegkundige. De wijkverpleegkundige bespreekt met jou de zorgvraag en mogelijkheden, en zorgt ervoor dat de kosten door je zorgverzekeraar worden vergoed. Als je al een Wlz-indicatie (Wet langdurige zorg) van het CIZ hebt, wordt wijkverpleging betaald uit je Wlz-indicatie. In dat geval ben je een eigen bijdrage aan het CAK verschuldigd. Meer informatie over de hoogte van de eigen bijdrage kun je opvragen bij het CAK. Mijn Zorgadvies is bereikbaar via 0162 58 20 90 of [email protected]. 

4. Ik heb blijvend intensieve zorg nodig. Hoe vraag ik een verblijfsindicatie aan?

Je hebt een Wlz-indicatie (Wet langdurige zorg) nodig om opgenomen te worden in een instelling. Deze indicatie vraag je aan bij het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ). Het CIZ is een onafhankelijke organisatie die beoordeelt of je in aanmerking komt voor opname in een verpleeg- of verzorgingshuis. Je kunt zelf een aanvraag doen via het CIZ. Je huisarts kan je hierbij helpen. Of je kunt contact opnemen met een zorgadviseur van Mijzo. Mijn Zorgadvies is bereikbaar via 0162 58 20 90 of [email protected].

5. Kan ik me alvast inschrijven voor een woonzorglocatie en op een wachtlijst geplaatst worden?

Uit voorzorg inschrijven is niet mogelijk. Je hebt namelijk een Wlz-indicatie (Wet langdurige zorg) nodig om ingeschreven te worden voor een van onze woonzorglocaties.

6. Ik word binnenkort geopereerd aan mijn heup of knie. Kan ik bij jullie revalideren?

Bij Mijzo bieden we op een aantal woonzorglocaties revalidatiemogelijkheden. Je komt hiervoor in aanmerking als de orthopeed of transferverpleegkundige in het ziekenhuis beoordeelt dat je na de operatie niet direct naar huis kunt. Diegene zorgt dan voor een verwijzing en meldt je aan bij onze revalidatieafdeling. 

7. hoe kom ik in aanmerking voor dagbehandeling?

Bij dagbehandeling staat ‘behandeling’ centraal. Er zijn diverse behandelaren van Mijzo bij de dagbehandeling betrokken. Als je hiervoor in aanmerking wilt komen, kun je dit aangeven bij je huisarts. Je huisarts stuurt vervolgens een verwijzing naar Mijn Zorgadvies van Mijzo. Op basis daarvan vragen wij toestemming aan bij je zorgverzekeraar. Als de aanvraag door je zorgverzekeraar is goedgekeurd, kun je starten met de dagbehandeling.

Praktische informatie

  • Contact
  • Veelgestelde vragen
  • Voorwaarden
  • Betrouwbaarheid en veiligheid
  • Privacy
  • Cookie-instellingen
  • Toegankelijkheid
  • Sitemap

Vrijwilligerswerk Oosterhout

  • West
  • Den Hout
  • Dorst
  • Vrachelen
  • Oosteind
  • Leijsenakkers
  • Centrum
  • Slotjes
  • Oosterheide
  • Strijen
  • Dommelbergen

Volg ons via

  • Facebook
  • Twitter
  • Nieuwsbrief

In samenwerking met

NLvoorelkaar
© 2025 Social Care Network